torsdag 16 januari 2014

Kan man smygtesta att Blogga?

Efter att lite då och då de senaste åren funderat på att börja Blogga har jag nu bestämt mig för att testa. Denna Blogg kommer innehålla både djupaste allvar men också många tokigheter. Meningen är dock att på ett eller annat sätt dela med mig av min historia och min nutid för att själv växa som människa men även kanske för att ge lite energi till någon som upplever/har upplevt liknande saker. Jag har under åren som gått utsatt mina Facebookvänner för alldeles för långa inlägg om ditten och datten och nu kan jag skona dem från mina små noveller och känna att just här på MIN Blogg kan jag skriva hur långt jag vill, hur ofta jag vill och om vad jag vill – det är väl ändå jag som får bestämma här hoppas jag!

Vem är då jag…

Jag kallas Lotta och har än så länge inga ålderskriser trots att ansiktet är fullt av rynkor från både skratt och sorg.  Kan variera mig både utseendemässigt och "insidemässigt" varav ni runt omkring mig kanske lättast ser skillnaderna på utsidan men jag lovar...insidans variationer är nog så stora kontraster på!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Föddes 1966 så ni kan själva räkna ut hur ung jag är och att man i "min ålder" varit med om lite av varje.
Har en ryggsäck med diverse "ups and downs"och kämpar för att på sikt bli en hel och lycklig människa. Under denna resa försöker jag skratta och njuta av de saker som livet bjuder på såväl små som stora. Skrattet och sorgen går hand i hand genom livets Berg-och-Dalbana och det kommer troligen märkas på Min lilla Blogg. Jag är som ni förstår en fullkomlig novis på detta och är både glad och tacksam för tips, råd och kommentarer.

Har egentligen inte bestämt vad Bloggen ska heta eller hur den ska se ut och håller tummarna att allt går att ändra när jag så småningom kommer på ett Bra namn och ett Utseende jag är nöjd med. Till dess får Havet som jag Älskar bli Bakgrunden och Funderingarna jag har mitt Bloggnamn tillsammans med ett av mina Stolta Ögonblick när jag Vågade utmana rädslorna - Det är en känsla att vara Stolt över! En känsla jag gärna hämtar upp när situationen så kräver - VÅGA och du känner dig enormt Stark!


Testing, testing och snälla - inte skälla så här i början, hellre att ni fnissar åt mig!
Och förresten upptäcker jag nu att själva Bloggnamnet väl inte syns någonstans - eller?
Och inte heller hittar jag några roliga figurer att sätta in - oj, oj det här blir en spännande resa, men vad vore livet utan Resor?!

Ta hand om er där ute i Verkligheten!

Kram Lotta


P.S. Om ni undrar hur i hela friden jag har tid med att sitta och testa sånt här så kan jag avslöja att jag är sjukskriven på 150%!!!
I botten ligger 50% och "skvalpar" som härstammar från en stenhård Vägg jag "råkade" gå in i 18 mars 2012 (kommer att återkomma till den i Bloggen) och så nu för en vecka sen opererade jag axeln och är helt sjukskriven p g a den till 16 februari. Så det mesta skriver jag med vänster (min icke dominerande) hand - bara det är väl värt en liten "Tummen Upp". Fast det verkar inte som det finns Gilla-knappar????!!!! Attans då - kanske ska lägga ner redan här....

6 kommentarer:

  1. Bara så du ser hur kommentarer ser ut, så får du en här - från en som bara är sjukskriven på ynka 50%:-) Kram / Rigmor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Goa Rigmor - uppskattar att du visar mig runt :)
      Kram Lotta

      Radera
  2. Blir kul att följa dig här oxå. Ett otroligt blått hav är det "vårt" som har den färgen.
    Kram från en som knappt hittade var jag kunde skriva någonstans men hoppas det här blir bra. FIA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer skona er på FB i framtiden, där blir nog bara lite korta funderingar. Kul att du kollade in!
      Och Nej, försökte o försökte o försökt få dit Vårt Hav men gav upp - denna fick duga och erkänn - jag hade kunnat lura dig. Hav var kravet just nu.
      Kram Lotta

      Radera
  3. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Fredrik
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Fredrik!
      Det var ju fascinerande att du hittat hit. Har redan gjort ett försök hos er, men blev oerhört irriterad över de villkor ni hade i det finstilta. Men jag ska ringa och kolla igen.
      Eller så slår du mig en signal på 0737-195574
      M v h
      Lotta

      Radera